Hård mave - kosten?

26. februar 2022

Alder:
8 mdr.

Hård mave - kosten?

Hej Helen,

Vores datter har haft hård mave gennem en periode på 2 uger, og i nat var det sandsynligvis også medvirkende til at hun havde om i maven.

Vi har en mistanke om, at det skyldes kosten. Som mellemmåltid plejer vores datter ofte at få boller med smør og ost, men da hun ikke længere gider spise blødt brød, er vi gået over til rugbrødshapsere. Men er det for meget for hendes mave? Eller kan den hårde mave skyldes noget andet?

Bedste hilsner
Mette

Dagens ...

Annonce

... rytme:

07:00: Havregrød m. sveskemos + vand af glas

09:00: Lidt rugbrødshapsere med laksepate, frugt + vand af glas

09:30-11:00: LUR

11:00: Rugbrødshapsere og grøntsager + lidt skemad af mos (for at være sikker på at hun bliver helt mæt) + vand af glas

13:30: Flaske (ca 150 ml)

14-16: LUR

16:00: Lidt rugbrødshapsere, frugt + vand af glas

17:45: Familiens mad (Ofte kartofler, grøntsager og kød) + vand af glas

19:30: Flaske (ca 200 ml)

03:00: Flaske (ca 240 ml)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder